Ce caut în Polonia?

Polonia

 

20160926_093145Ce caut eu în Polonia?

Ei bine, am ajuns aici pe la sfârșitul lunii septembrie în urma unui accept din partea facultății din Gdańsk. Poate ar trebui să încep cu începutul. Nu am mai scris de foarte mult timp și sunt mai dezordonată ca niciodată, dar voi încerca să fiu cât se poate de coerentă.

În luna februarie m-am hotărât (destul de subit) că eu chiar vreau să aplic pentru programul Erasmus+. Era ceva la care mă gândisem încă din anul întâi când aflasem că și facultatea mea, UNArte, din București oferă posibilitatea asta, dar cu timpul renunțasem la idee gândidu-mă că nu am șanse reale să plec vreodată. Așa că m-am apucat efectiv să-mi fac un portofoliu și am constatat că nu aveam cine știe ce lucrări și desigur: panică. Am reușit să scot în câteva zile câteva lucrări destul de bune și am aplicat în sfârșit. Iar spre uimirea mea, facultatea mea a oferit acceptul ca portofoliul meu să fie trimis la alte facultăți partenere. Nici nu mai știu care erau opțiunile pentru că încă eram sceptică. Nici nu-mi anunțasem părinții despre asta și încă nu mă gândeam serios la treaba asta pentru că aveam altele pe cap. Cum ar fi… restanțe, desigur, pe care trebuia să le trec fără doar și poate dacă voiam să plec. Trecând și peste astea, după anunțarea veștilor, am aplicat pentru Polonia, Estonia și Lituania din simplul fapt că toate cele 3 țări au facultăți bune pe domeniul meu, grafica. Șiiiii pe la mijlocul lunii iulie, după ceva așteptări și griji, am primit un mail de la Academy of Fine Arts din Gdańsk prin care mă anunțau că am fost acceptată la facultatea lor.

În sfârșit se întâmpla treaba asta! Plecam! Plecam în altă țară să studiez un semestru întreg și eram pregătită să am parte de experiența asta, mai ales că undeva, în interiorul meu știam că vreau să am parte mai mult de experiența în sine decât de studiu. Voiam să văd o altă țară, fiind prima dată când mergeam în altă parte înafară de România, voiam să cunosc oameni din diferite zone, voiam să îmi exersez engleza, voiam să văd altceva, ceva nou.

Am ajuns să locuiesc pe una dintre cele mai frumoase străzi din Old Town, Mariacka street, cu o tipă din Franța și cu un băiat de doar 18 ani din Poznań, un alt oraș din Polonia. Trecuse ceva timp de când nu mai împărțisem cu cineva o cameră și nu pot spune că mi-era dor de asta, dar eram dispusă să încerc tot ce se putea nou și să fac totul cât se putea de diferit, pentru că până la urmă… Era pentru prima dată când mă aflam în situația asta.

Urmează să plec pe 10 februarie, alte fete vor sta aici și totul va reveni la normal. Mă voi întoarce în țară, voi avea o licență de dat, voi termina facultatea și tot așa. Însă cu siguranță voi căuta constant experiențe de genul Erasmus+.

Voi mai reveni cu detalii despre întreg procesul, ce înseamnă Erasmus+ și cu ce m-am întors din Polonia. Cea mai seară fainăăăă! :)

 

 

Lasă un răspuns

