Erasmus+

Polonia

20161030_094746_1

Ce este de fapt Erasmus+? 

Erasmus+ este un program finanțat al Uniunii Europene dedicat învățământului superior. Ce înseamnă asta? Înseamnă că în timpul facultății ai opțiunea de face un schimb de experiență cu o universitate parteneră și să te bucuri de experiența studentului Erasmus. Nu mai știu exact toate detaliile, însă ai posibilitatea să studiezi la licență, master și dacă nu mă-nșel chiar și doctorat în altă țară. Poți studia un semestru (ca-n cazul meu) sau făcând prelungire, un an de zile. Eu nu am putut beneficia de prelungire pentru că sunt anul 3 și mă așteaptă o licență de dat, dar anul 2 poate profita din plin de acea opțiune! :)

Care sunt țările cu program Erasmus?

În funcție de universitatea la care ești înscris, există o listă de universități partenere și cu siguranță nu sunt doar 10. Drept urmare ai o paletă destul de largă de unde poți alege. Ai posibilitatea să alegi 3 țări unde vrei să studiezi și în funcție de punctajul acordat de facultatea ta în urma aplicației tale (în cazul meu a fost un portofoliu, nu știu cum este la alte facultăți) ai șanse mai mari să ajungi la universitatea dorită, întrucât vei fi chemat printre primii să depui opțiunile.

Eu am avut ca opțiuni Polonia, Estonia și Lituania dacă îmi amintesc bine. De ce Polonia? Polonia este destul de cunoscută pentru posterele sale și grafică în general. Universitățile din Polonia sunt practice spre deosebire de alte țări unde poate predomina teoria, deci mi-a fost mult mai ușor. De asemenea nu îți cer nicio diplomă de limbă, cum probabil vei întâlni în alte părți. Un alt motiv pentru care am ales Polonia a fost economia și moneda țării. Polonia este o țară oarecum similară cu România din acest punct de vedere și mi-a fost mult mai ușor să le înțeleg prețurile, care trebuie să spun că e posibil chiar să fie mai mici decât la noi. Yep.

Finanțarea?

Probabil că și ăsta e un punct destul de important. Programul Erasmus+ oferă o sumă de x Euro pe lună, în funcție de țara aleasă. Evident dacă alegi Norvegia vei primi o sumă mai mare decât dacă alegi Grecia. Vei primi 80% din bani înaintea plecării, iar restul de 20% la întoarcere. Din câte am înțeles, acei 20% au legătură cu simplul fapt ca tu să te întorci și să dovedești că ai trecut semestrul cu bine și așa primești suma totală.

Notele?

Aici e destul de ușor. Fiecare facultate cere un număr de credite. Drept urmare când vei alege o universitate parteneră va trebui să ai cursuri cât să poată fi totul echivalat la întoarcerea ta.

Nu voi mai face un alt punct despre asta, dar… în cazul în care nu îți iei examenele și tot așa, Erasmus+ îți va solicita desigur suma oferită de ei pentru tine înapoi. Nimeni nu cred că și-a făcut vreodată griji în legătură cu asta, întrucât atunci când ești student Erasmus totul este mai ușor și nu prea ai cum să dai fail. Sfatul meu în legătura cu tot acest program? Dacă există o posibilitate cât de mică să iei parte la această experiență, nu sta pe gânduri și fă asta! Va fi probabil o experiență nouă, posibil unică și te vei întoarce cu un bagaj mult mai încărcat de cunoștiințe și ambiții!

 

 

Lasă un răspuns

